رواية صعيدية خطفتني الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سلامة

رواية صعيدية خطفتني الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سلامة

 رواية صعيدية خطفتني الفصل الثاني 2 بقلم هاجر سلامة


رواية صعيدية خطفتني.

الكاتبة هاجر سلامة.

البارت التاني.

______يوم جديد_______

صهيب صحي من النوم ودخل الحمام وطلع لابس بدله لونها اسود وسرح شعره وحط برفان ولبس الساعه وخد موبايله ونزل.

المساعدة نعمه شافته وهو نازل راحتله.

صهيب بهدوه..صباح الخير يا دادة 

نعمة..صباح النور يحبيبي احطلك اكل.

صهيب..اها ياريت جعان من امبارح.

نعمة..عيوني ثواني.

صهيب..بسرعة يادادة علشان عندي شغل كتير في الشركة.

نعمة..حاضر.

بعد ٥ دقايق نعمة بتحط الفطار.

صهيب..هو محدش نزل ليه يادادة.

نعمة...محدش ف البيت يبني باباك خرج من امبارح ومرجعش ومامتك راحت مع صحابها.

واختك راحت الكلية.

صهيب..ربنا يهديهم اقعدي كلي معايا.

نعمة..لا مينفعش هروح اكل في المطبخ.

صهيب..ليه بتقولي كدا ده انتي اللي مربياني وبعتبرك امي اقعدي معايا.

نعمة..حاضر يا حبيبي.

قعدو ياكلوا.

بعد نص ساعة 

صهيب خلص وماشي ركب العربية وفجأة لاقي واحدة جمبه تصدم لاقاها شاهيناز.

شاهيناز بحب..وحشنتي اويي.

صهيب بغضب..اي الهبل داا ازاي تعملي كدا.

شاهيناز بغضب..هو ف اي بتكلمني كدا ليه حصل اي يعني انا جيت علشان اشوفك لانك وحشنتي فيها حاجة.

صهيب ببرود.. بصفتك ايه عشان تقوليلي كدا.

شاهيناز..اني خطيبتك وشوية وهبقي مراتك.

صهيب ضحك ببرود..لا حلوة دي ومين قالك كدا بقا.

شاهيناز..ف اي مش انت بتحبني وقولت لبابا انك عايز تتجوزني.




صهيب ببرود..انزلي 

شاهيناز..ايي

صهيب..بقولك انزلي.

شاهيناز..انت بتعمل اي.

صهيب نزل من العريبة وراح ناحية الباب وفتح ومسك ايدها وشدها برا وقفلل الباب ورجع ركب العربية ومشي.

شاهيناز واقفة وهتولع.

__________________________

عند بيت حامد.

كريمة دخلت تقي وشالت البطانيه ورمت عليها ميه ساقعه.

تقي قامت مخضوضه وقالت في اي في اي.

كريمة..قومي كل دا نايمة نامت عليكي حيطة.

تقي..تعبانة والله انا نمت الساعة٥ كنت بغسل.

كريمة..مليش دعوة قومي اعملي فطار.

تقي بحزن..حاضر قامت وغسلت وشها وراحت تجيب فطار من السوبر ماركت وطلعت وعملته وحطيته على السفره.

حامد طلع من الحمام.

حامد..صباح الخير يا بنات.

كريمة..صباح النور .

تقي..صباح النور.

حامد قعد ياكل وقال دا مين اللي اعمل الفطار الحلو دا.

كريمة بسرعة...انا يا بابا اية رايك. 

تقي زعلت.

حامد..جميل الف هنا وشفا ع قلبكو.

خلصوا اكل.

حامد..طيب يا بنات انا همشي حد عايز حاجة.

تقي..لا يا حبيبي تسلم خلي بالك من نفسك.

كريمة..خلي بالك من نفسك.

حامد.. يلا السلام عليكم.

الاتنين..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.

حامد امشي 

تقي لمت الاكل وكريمه راحت تفتح التلفزيون وقعدت.

______________________

ف الشركة صهيب.

صهيب دخل بهيبته وخطف الانظار الكل.

دخل المكتب .

دخل وراه صحبه محمود.

صهيب..اي يابني دا خبط طيب قبل ماتخش.

محمود.. اخبط هو احنا في بيننا الكلام ده يسطا.

صهيب بقرف..يسطا انت بقيت سواق توك توك يا محمود.

محمود بصوت بنت..اخص عليك بتقول عليا كدا يابيبي.

صهيب ضحك..يابن الهبلة بيبي اي يخريبتك.

تلفون محمود رن.

محمود بص ل صهيب وقال اسمع ها.

محمود رد وفتح السبيكر وقال ايه يا روحي صباح الخير .

البنت بصوت مايعة.. صباح النور يا حوده وحشتني قوي ونفسي اشوفك بقالي يومين مش بشوفك انت اي مش وحشتك.





صهيب بصله بصدمة.

محمود ضحك علي منظر صهيب وقال لا ياروحي وحشتيني طبعا هشوفك النهاردة.

البنت..ماشي يا بيبي يلا سلام دلوقتي .

محمود..سلام وقفل.

محمود بغرور..اي رايك.

صهيب بقرف..انت ازاي كدا.

محمود ضحك...عادي يعني بفك عن نفسي شوية يا بيبي.

صهيب ضحك..اطلع بره.

محمود بص حواليه.

صهيب ضحك اكتر..ايوة بكلمك انت طلع برا.

محمود..مانا طالع بس ليه الكسفة دي الاه.

صهيب ضحك.

محمود طلع.

صهيب رجع كمل شغله. 

__________________________

عند شاهيناز.

قاعدة مع صحبتها ريم.

ريم..وبعدين.

شاهيناز.. ولما مرضتش اني انزل مسكني وطلعني بره العربيه انا بجد مش عارفه ماله بابي بيقول ان هو بيحبني وتصرفاته بتقول غير كده اعمل ايه قوليلي.

ريم..تعرفي كان رايح فين.

شاهيناز..رايح الشركة كلعادة يعني.

ريم.. طب روحيله الشركه وقولي لكل الناس انك خطيبته علشان شكله كده في حد تاني في حياته فا لو في حد هتعرفي وبعدين يا بت انتي مزة البسي اشيك حاجه عندك انتي نسيتي نفسك ولا اي دي كل الناس هتموت عليكي ياهبلة.

شاهيناز..بجد.

ريم بخبث..بجد ياحبيتي يلا روحي.

شاهيناز..لا مينفعش دلوقتي خليها بكره احسن.

ريم..ماشي جميل.

________________________

بليل.

صهيب خلص شغله وطلع من المكتب لاقي سكرتيرة منه راحت عنده وقالت مطلوب مني حاجة تانية.

صهيب بهدوه..لا خلاص كدا روحي.

السكرتيرة..طيب ممكن طلب.

صهيب..ممم

السكرتيرة.. الساعه بقت عشره والدنيا بقت ليل ممكن تاخذني ف طريقك.

صهيب..ماشي حضري حاجتك يلا.

مني..تمم.

بعد شوية.

صهيب ركب ومني ركبت.

____________________

شخص كان مراقب كل حاجه وقال كده احلوت اوي..

يا تري مين🙂😂

                       الفصل الثالث من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×